دستگاه تولید امواج فراصوت

دستگاه تولید امواج فراصوت همان دستگاه التراسونیک هست که باعث تولید امواج فراصوت می‌شود و در آزمایشگاه های شیمی کاربرد دارد. امروزه دستگاه‌های اولتراسونیک از جمله هموژنایزر التراسونیک جزء دستگاه های پرکاربرد محسوب می‌شوند. امواح فراصوت امواجی هستند که گوش انسان توانایی شنیدن آنها را ندارد و فرکانس‌های آن قابل شنیدن نیستند. امواج صوتی با واحد هرتز قابل ارزیابی می باشند. به طور کلی باعث ایجاد یا تغییراتی مانند تغییر در یک واکنش و یا عملی مانند شناسایی را انجام می دهند. به طور مثال این امواج در دستگاه سونوگرافی و نمایش اندام های داخلی کاربرد دارند. در زیردریایی ها و آزمایشگاه های شیمی استفاده می شوند و دارای خاصیت های گوناگونی هستند. دستگاه التراسونیک بسیار پرکاربرد است که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

کاربرد دستگاه تولید امواج فراصوت

یکی از تجهیزات آزمایشگاهی که اساس کار آن استفاده از امواج فراصوت است. دستگاه شستشوی التراسونیک بسیار کاربردی است و یکی از مهم‌ترین مزایای آن محسوب می‌شود. این دستگاه در پزشکی هم مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال جراحی با چاقو های التراسونیک یکی از مهمترین کاربردهای التراسونیک است که می توان به آن اشاره کرد. در پزشکی برای از بین بردن سلول های بدخیم، جراحی آب مروارید چشم و تخریب سلول‌های سرطانی از این امواج استفاده می کنند.

از دیگر کاربردهای دستگاه التراسونیک می‌توان به همگن سازی محلول ها در آزمایشگاه شیمی اشاره کرد. زمانی که یک واکنش شیمیایی در حال وقوع است برای یکنواخت کردن محلول مانند ترکیبات نانو و یا پلیمری استفاده می شود. امواج فراصوت می توانند ذرات مایع و جامد را با یکدیگر همگن نمایند. از کاربردهای دیگر می‌توان به دستگاه کروماتوگرافی اشاره کرد که گازهای محلول در فاز متحرک را از بین می برد. گازهای محلول اکسیژن و نیتروژن هستند که برای پهن شدن پیک های مشاهده شده در آنالیز می شوند.

حمام التراسونیک

دستگاه التراسونیک که حمام التراسونیک نیز محسوب می‌شود، توسط امواج فراصوتی کار می‌کند و برای همگن سازی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای چربی زدایی و تمیز کردن قسمتهای مختلف دستگاه ها میتوان از آن استفاده کرد. ظرف هایی که برای همگن سازی در آزمایشگاه های شیمی استفاده می شوند درون این حمام ها قرار می گیرند و با کمک امواج ها کاملا ضدعفونی می‌شوند. دستگاه التراسونیک برای قسمتهای مختلف از جمله محفظه پیزو الکتریک و منبع تغذیه هستند

حسگرهای دستگاه تولید امواج فراصوت

دستگاه تولید امواج فراصوت دارای حسگر های صنعتی و غیرصنعتی است. با توجه به فرکانسی که باید دستگاه تولید کند از این حسگرها استفاده می‌شود. فرکانس التراسونیک صنعتی ایجاد می کند محدود هست اما غیر صنعتی ها در فرکانس ۴۰ کیلو هرتز می باشد. حسگرها دارای فرستنده و گیرنده های متفاوتی هستند و اطلاعاتی از سرعت و عمق ارتعاشات را ارائه می دهند. انواع محلول ها برای حمام التراسونیک مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال اگر این حمام برای تمیز کردن استفاده شود از محلول های اسیدی و قلیایی در آن استفاده می کنند. آب دوبار تقطیر نیز در آن استفاده می‌شود. محلول های آنزیمی هم برای پاک کردن آلودگی ها استفاده می شوند.

مراقبت از دستگاه التراسونیک

برای نگهداری از دستگاه التراسونیک نیاز است یک سری از نکات را در نظر بگیرید. این دستگاه با جریان برق عمل می‌کند و از محلول های مختلفی در آن استفاده می شود. در صورت بروز هرگونه اتصالی و یا خرابی حتماً باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه نمایید. محلول داخل حمام را کاملاً تخلیه کنید تا در صورت طولانی شدن تعمیر محلول ها به دستگاه آسیبی وارد نکنند.

قیمت دستگاه تولید امواج فراصوت

قیمت دستگاه التراسونیک با توجه به کارکرد و نوع ساخت متفاوت است. قیمت آنها بسیار متفاوت می باشد و شما برای دریافت اطلاعات دقیق تر میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید. می توانید انواع دستگاه ها را به همراه بهترین برند ها از نمونه های خارجی و داخلی را تهیه نمایید که همگی دارای گواهینامه های معتبر و گارانتی کیفیت کالا هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید